Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Timmie Melanoz - 1 juni 2009 20:14

Är det när man sitter och rider uppe på ridbanan.


Dagen har rullat på. Förutom den otoliga värmeböljan så är vädret helt underbart. Tycker om när det är varmt men inte när man ska sitta och rida hästar och det kokar!


Igår så berättade Catrin om FLAGGREGLERNA som finns. Vi kom på tal om det när vi stannade för att äta på vägen hem från tävlingen igår så höll dom på att ta ner svenska flaggor. Då berättade hon lite om de rehler som finns.


Man får inte ta ner flaggan fören skymningen

Flaggan får inte nudda marken

Man måste vika flaggan så de gula ränderna inte syns

Den får får inte sitta uppe under nätterna

Är det flera olika flaggor från olika länder så ska dom sitta i den FRANSKA alfabetiska ordningen.


Seriöst? Har hörttalas om dessa regler för länge sedan men som man har glömt bort. Hur många är det som följer detta? Förutom alla komunnissar och från hovet möjligen. Ni som har flaggor följer ni dessa regler?


Sitter nu och tittar på Shrek och Nathalie tittar förundrat. Hon har ätit lite kvällsgröt och snart så är det dags för ombyte till pyjamas. Catrin kommer hem lite tidigare från träningarna ikväll. Det sista ekipaget kunde inte rida. När hon kommer hem så har jag fortfarande en del kvar att göra ute i staller. Han inte bli klar med allt innan Nathalie vaknade från eftermiddags luren. Nu så ska jag ta och bytra till pyjamas på snattan!


Kram

T

Av Timmie Melanoz - 1 juni 2009 08:04

Blev man i solen under gårdagen! Skulle ha bloggat både på morgonen och på kvällen men ibland så blir mitt internet lite knepigt. srejkar lite tror jag. Så därför inget bloggande igår. Dagen började tidigt igår. Skulle knoppa Ikaros och hinna göra lite saker i stallet så det inte blev allt för mycket när man kom hem. Under lördagen så var jag och Catrin med lilla Snatt till björbäcks ridklubb som fyllde 40. Dom hade bland annat lite pnnyridning och dressyrekipage som red runt lite, samt ryttare som hade vunnit lag tävlian i dressyrryttartestet, lite ponnyryttare som hoppade och stora hästar. Var även lite riddare som red runt och gjorde massa saker. Ska se om jag kan få upp lite bilder. Börjar nämligen komme upp till mina 100 bilder, så jag hoppas att min nya blogg kommer bli klar snart så man kan ladda upp lite bilder! Vad denna daegn bjuder på är som vanligt. Ska rida och mocka och vara barnvakt ikväll medans Catrinh är i väg till Kullabygden och håller träningar. Ska prata med Catrin om lite ledigt över midsommar, hoppas det är någon här då som kan hjälpa henne för min bror och hans sambo skulle åka hem och¨jag vill ocks¨vara lite ledig och åka hem där vid. Blir det nog en sväng till den lilla ön Öland. Ikväll så ska jag blogga lite om en sak som jag lärde mig igår. Har en svagt minne av att jag hört det tidigare men seriöst. Visste inte ens att det fanns några sådana regler.


Men nu så måste jag åter förbereda mig ut till stallet!


Ha en fin fin Måndag


Kram

T

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Fick DU några påskägg i år?
 Ja
 Nej
 Fick men hittade det inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards