Direktlänk till inlägg 10 juni 2009

Fuktigt

Av Timmie Melanoz - 10 juni 2009 22:23

Kan man typ sumera eftermiddagen och kvällen. Fast det började redan på morgonen då jag skulle rida ut Totte. Inte var det regn men hade regnat under natten och morgonen så träden bara väntade på mig at jag skulle komma ut i skogen och blöta ner mig totalt! Men livet är som det är haha!


Dagen har rullat på ganska bra. Har faktiskt bakat tårta ikväll. Gjorde bottnarna lite snabbt vid lunchen och sedan resten ikväll. Chrion fick vila idag, det behövde han. Ska rida honom i morgon och på fredag så ska vi åka till Björbäck och rida lite. Kan bli intressant. Därför vilar han idag och ite i morgon om vi ska åka på fredag så han inte är allt för fräsch.


Idag så har jag och Catrin pratat om när man verkligen är lycklig. Vi kom fram till det att det är på vägen mot målet man ska vara lycklig. Vi säger att jag rider en tävling Det går bra. Givetvis känner jag lycka, men varar den för evigt? Många kanske känner lycka när man kan visa upp lyckan som till exempel vinna. Att vinna något syns men vara den för evigt. Vid nästa tävling så vill man allt visa att vi kan slå alla de andra igen. Hinner man då njuta av det man har gjort? Det jag känner om jag en dag kan få vara ute på tävlingsbanorna är att jag skulle vara lycklig över att JAG som ryttare har utbildat och ridit hästen dit där den är idag. Lycka är även för mig att trivas med vardagen. Att jag kan utbilda och få Chiron till en bra häst, det ger mig lycka. Eller som när jag hade träningshästen och ägarna var jättenöjda när dom hämtade hem henne, då kände jag lycka och mitt självförtroende ökade! Men att vara lycklig på vägen är nog det viktigaste och att inte vara rädd att gå en genväg då och då.


Dags för mig att hoppa in i duschen!


Natti Natti

Kram

Timmie

Oberoende Herbalifedistributör

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Timmie Melanoz - 17 juni 2009 19:02

Har dagen gått idag. Härligt med tempo. Sitter nu och bloggar i hässleholm. Väntar på tåget som går 20:00. Hemresan har börjat. Ska bli skönt med lite ledig het och undertiden jag sitter här och väntar så har jag även hunnit inviga moin nya blogg! Ku...

Av Timmie Melanoz - 17 juni 2009 08:12

Idag 'är jalla jalla dag! Hästar ska ridas, boxar ska mockas, träns ska puttsas samt annat som måste göra och jag ska försöka ta mig hem. Klockan 20.00 har jag hittat en biljett men får se om jag kan boka den, den vill inte boka den tydligen så w...

Av Timmie Melanoz - 16 juni 2009 07:59

5 st var dom, kom i ett jäkla jehu. Försvann snabbt igen. Snygga var dom då inte, inte alls. Men snabba däremot. Dessutom så har dom nog inte borstart tänderna sedan jesus var barn. Knubba bebisar var där också.  Vildsvin fytterackan säger jag bara. ...

Av Timmie Melanoz - 15 juni 2009 08:31

För ännu en dag i stallet. Igår var det en riktigt härlig dag. En lugn dag kan man säga som är välbehövda ibland! Nu är det bara två dagar kvar så ska jag åka hem till östkusten, se om det böir bra väder. Har nästan fått för mig att solne har lyst me...

Av Timmie Melanoz - 14 juni 2009 12:45

Irriterar mig att jag missade minglet igår på salongupdate. Jag hade blivit en av de modellerna som skulle fått åka till milano i 3 dagari höst för att bli plåtad och arbeta för Loreal. Men tyvärr så han jag inte. Ska försöka släppa det nu, men visst...

Presentation

Omröstning

Fick DU några påskägg i år?
 Ja
 Nej
 Fick men hittade det inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards