Alla inlägg under februari 2009

Av Timmie Melanoz - 27 februari 2009 08:02

Eller inte. Igår var det rena rama höstregnet, HELA dagen. Hagarana ser ut som gyttjepölar! Snälla låt mina hagar få vara torra!!


Jag och den bästa Ingrid

 (Jag och Ingrid i montern under Göteborg Horse Show)


Det är faktiskt helt otroligt vad tiden går, och det är helt otroligt hur mycket jag säger det i denna bloggen, men jag blir helt stressad av klockan ibland, Snart kommer jag springa runt här på gården med en rullator framför mig och Nathalie har blivit vuxen och skaffat familj. Kan se allt detta framför mig, och vad tog tiden däremellan vägen? Jag hoppas i alla fall att jag han rida min Grand Prix klass.


Igår blev det lektion på Chiron. Han gick så bra! Riktigt bra bärighet och bra bakben! Även halterna satte vi. Helt otroligt vad det händer saker med den herren också. Men det är kul. Som sagt Britt Hammar kommer hit så då ska vi vara med och rida program och bli bedömd av en grand prix dommare. Sedan är det full fart mit Breeders Trophy om han känns redo. Men som han var igår så är han verkligen redo!


Idag är det igentligen fullt ös. Hade tänkt att vara ute i stallet för länge sedan men kom inte upp ur sängen. Ska nämligen iväg till Göteborg idag. Och jag är sen som vanligt. Har inte packat min lilla väska och jag har inte burit iväg alla torvbalarna som jag ville ha gjort innan jag åkte. Så det blir till att hoppa i stallkläderna och jalla jalla!!! Om jag kan rida Chiron idag återstår att se. Det frös givietvis inatt, i och med att det regnade så kunde jag inte salta så longervolten är säkert genom frusen!!


Nä nu är det dags att springa runder om jag ska hinna allt. Så är det när man är tidsoptimist, 30 min är för mig och Catrin 1h så mycket hinner vi med men ibland blir det inte riktigt bra hahah!!


Puss och kram!




Av Timmie Melanoz - 25 februari 2009 19:17

Ibland så finns det något som gör att saker och ting klarar sig....


Denna dagen har varit som de flesta andra dagar förutom all geggamojja som är väldigt geggigt! Så Tack till dig som uppfan gummistöveln!


Snart är det Fredag och då är det dags för lilla mig att besöka dansgolvet!


Idag händet det något hemskt!! Min telefon fick ett ofrivilligt bad. Tappade min älskade telefon i en ca 50 cm djup vattenpöl! Snabt som attan sprang jag in. Catrin frågade om Nathalie då hade vaknat i och med att jag kom inspringande (hon låg och sov i bilen) DEN DÖR! DEN DÖR! Var det enda jag fick ur mig. Fick fatt i en hårtork och kasste ur batteriet, simkortet samt minneskortet och dundrade på med hårtorken allt vad den orkade! Lät den sedan ligga på tork ett tag. Men den ville inte starta efter ett par timmars torkande och paniken började komma. Men poff så var den lika tjeck och glad som vanligt. Så Tack till dig som uppfan hårtorken!


Nu ska jag ta och hoppa in i duschen för att sedan ta något och äta så att jag sedan kan fodra hästarna och krypa ner i lådan....


Kram

Av Timmie Melanoz - 25 februari 2009 08:16

Försökte ladda upp en bild från Göteborg Horse Show men den ville inte idag och jag hade inte något tålamod med att vänta.......


Igår var det Tisdag. Redan. Var i hela fridens namn tar tiden vägen`seriöst?? Nu har vi i alla fall (nästan) fått en nu prins i sverige. Prins Daniel hertigen över västergötland. Den titeln lät ju oslagbar?!?!? Men trevligt att även hon har funnit sin man. Dom sitter och diskuterar Viktorias situation om förlovningen. Att kungen och regeringen var tvungen att godkänna Daniel som Viktorias gemål.....Trodde faktiskt att vi levde under 2000-talet? eller? Men denna gången gick det ju bra, hon fick följa sitt hjärta.


Igår så tog jag det faktiskt relativt lugnt. Både jag och Catrin var väldigt trötta igår. Chiron var pigg igår så jag bara longerade. Han såg ut som en ren Arab med svanser som en dammvippa och öronen var som stora paraboler! Men inge bockning eller stå på händer.


Idag måste jag även börja tvätta. Tycker jag inte gör annat än att tvättar. Måste ju ha lite rena kläder tills på Fredag, känner att det kan vara bra.


Tror att det är dags för att klä på sig stallkläderna och ra sig ut till mina små barn.


Have a nice day'

Bye Bye

Av Timmie Melanoz - 24 februari 2009 07:47

Veckorna går verkligen så fort, snart står man här med rullator och funderar på vart man bor någonstans.....


Nu är det redan 1 vecka sedan som vi packade för att lastbilen skulle hämtas ikväll! usch! vill kanske inte att tiden ska gå så fort vill gärna hinna med och se mig omkring.


Idag finns det en del att göra då inte så mycket blev gjort när vi var borta.


*Torvbalar ska lyftas in från ladan

*Skura alla vattentunnor, är som lervälling i dom.

*jag coh catrin måste även fiska upp ett spätt som ligger i avloppsbrunnen. KLANT.

*Laga Ikaros hage efter vi har fått upp spättet.

*mocka stallet

*Bsta alla hästarna

*Rida om det finns tid.


Det är det som är jobbigt när man är iväg och kommer sedan hem och märker att inget är gjort och man har jobbat konstant sedan förra veckan med tidiga mornar och sena kvällar. Då blir man lite smått trött. Men det är bara till att bita ihop och få det undanröjt så man kan fortsätta som vanligt!


På Fredag så ska jag åka upp till Göteborg igen. Men då ska jag INTE jobba utan vara ledig. Ska då bo på hotell och få komma ut och dansa på kvällen och spa dagen efter! Hur bra är inte det?


Nu ska jag ta och gå ut till stallet. Finns en del att göra så bättre att börja nu. Ta vara på dagen, idag så lyser det.

Av Timmie Melanoz - 23 februari 2009 17:18

När man verkligen vill något så ger man allt. Att försöka är inget kanske det är något man gör......


Våran Umeå tjej som kom förra måndagen åkte hem tidigare idag. Hon trivdes inte på gården och varför fick vi inget svar på.....


Idag kan man säga att man är trött. Långa dagar men verkligen så roliga!


I Lördags eftermiddag/kväll så hade jag varit uppe till bilen som stod i parkeringshuset för att hänta varor. Tidigare under dagen så har Bonde Peter och Idol-kocken Alexander haft uppträdanden i Stallmagasinets monter. Margareta en god vän och kusin till familjen Henriksson har tjatat lite på mig om att hon ville ha ett foto på mig och Peter men alla gånger har jag tackat nej. När jag kommer tillbaka från bilen tar av mig jackan kommer den väldigt trevliga redaktions chefen för Stallmagasinet och drar iväg mig mot deras monter och säger att hon har en överraskning. En överraskning tänkte jag? Fick order om att stå stilla. Efter ett par sekunder så kommer Peter fram skrattandes och glad! Nej Nej Nej var de orden som surrade runt i mitt huvud! Men ack siket tydligt JA det blev! Dom hade arrangerat så att jag skulle bli fotad med Bonde Peter och hålla hans singel i handen!! Så där sätter dom upp kameror och gud vet vad och ska fota! Där stod jag och kände mig allmänt ofräsch efter en hel dag i montern med fullt av människor. Han signerade sin singel och gav den till mig, fick tydligen en kram på köpet! Så det var deras lilla kupp. Han hade alltså väntat på att jag ska komma tillbaka för att bli fotad med honom som troligen kommer att hamna med i nästa nummer av Stallmagasinet! Sjäva fotografiet i sig var inte pinsamt utan mer det han sa! "Var det du som inte vågade komma fram?" Vad skulle jag svara då? Han fick till svar vågade och vågade, det är inte riktigt min stil att jaga kändisar! Fick en förvånande blick av honom. Ja sa jag, Jag tänker själv bli en förebild i framtiden (ialla fall försöka) och som person så jagar jag inte kändisar. Tittar fortfarande förvånat på mig och menade på att jag hade en skän inställning. Efter det så kläcker jag ur mig "Dom har föröskt att få mig att bli fotad med dig hela dagen, men då sa jag att det är han som får bli fotad med mig" Skrattandes så gav han mig ännu en kram och sade att det är kul med killar som har humor? Det roliga var att jag sade det utan att tänka efter. Sedan kom Peter som var kvar av dom två sista på Bonde Peters gård och även hon som gifte sig med magnus och hennes mor.....Snacka om Bonde söker fru..... Då passade jag på att smita tillbaka till min monter.....


Som sagt så råkar jag ut för en del saker när jag är iväg. Alla säger även samma sak. Han syns överallt! Så nu återstår det att se óm jag hamnar med i nästa nummer av Stallmagasinet!


Corinne säger jag bara, hjälp mig! Du kommer säkert asgarva åt detta i evigheter framöver.

Av Timmie Melanoz - 23 februari 2009 08:37

Nu har dagarna rusat iväg och Göteborg Horse Show är över för denna gången....


Det har verkligen varit LÅNGA dagar med mycket trevliga människor och mysket att se. På Torsdagen under eftermiddagen så kändes det som att man hade varit där i alla evighet, men nu i efterhand så gick tiden så fort. Fyra dagar är redan som bort blåsta.


igår efter all inpackning av saker till lastbil och bil så var det dags att åka nästan hem. Mot utgången så stannar en ordningsvakt oss och gav mig jobb.


 "Så mycket som du har gått runt med saker och med det tempot så hade du kunnat få jobb hä på stört!!"


Då svarade Catrin med att dom också faktiskt hade jobbat

ja sa han men det är han som har synts mest!


*asg*


Sitter nu hos Catrins föräldrar och ska snart få dricka mitt kaffe. ingrid åkte nu hem på morgonen så jag har sagt hej då till henne. Sån underbar person. Vi har verkligen as kul i monter och på mässor. Alla ögongodisar som springer förbi. Och du ingrid, Nästa gång får du bjuda ut han rödtott från 3.


Så snart så rullar lastbilen samt bilen ner mot Dressyrgården där mer jobb väntar. Men då är man hemma!


=)

Av Timmie Melanoz - 22 februari 2009 00:46

Just så skriker min kropp efter att få göra...


Dagarna är långa och intensiva men ack så roliga. Träffar jätte trevliga människor och finner fina kontakter. Vi har även Peter från bonde söker fru och Idol-kocken som uppträder i montern mitt emot, eller monstret som Alex säger som då är IDOL kocken. Dom sjunger i alla fall live så myckert folk vid montern då kan man säga!


Dagarna rullar på och i morgon är det sista dagen för Göteborg Horse Show då får vi se ifall jag vinner hästen....


Nu ska jag i alla fall ta och sova. Mina ögon slår snart igen av sig själva.


Hinner tyvärr inte blogga så mycket nu under dagarna men ska ta och sms blogga lite under morgon dagen. Hade tappat bort lappen med vilket nummer man skulle skicka det till så därför lite tomt på inlägg ett tag!


Mer om stallmagasinets kupp mot Melanoz får ni reda på i i morgon eller på måndag.


Natti natti!

Av Timmie Melanoz - 17 februari 2009 22:54

nu i mitt lilla gula rum, framför datorn med varm nyponsoppa.......



Nu känner jag mig ganska sliten vill jag få lov att säga. Är super trött. Gick upp klockan 05.00 och fodrade hästarna. Pysslade med lite annat och åt frukost fram till 06.30 då jag gjorde i ordning Chiron för ridning. Jag kan LOVA att vid den tidpunkten är det KALLT inte så lite heller. Mina fingrar höll på att trilla av kändes det som! BRRR....vill ha vår och sol nu!


Efter Chiron så var det dags att släppa ut hästarna samt visa Linn vart hästaran gick någonstans samt i vilken orning dom kommer ut i. Så idag på förmiddagen i stallet så har jag helt enkelt visat Linn det mesta. Men det är ganska så tröttsamt för huvudet att komma ihåg allt jag måste säga till henne. Finns så mycket som är viktigt när det gäller hästar. Kan tänka mig hur det snurrar i hennes huvud! Tur att jag håller på att skriva stöd lappar till henne.


Borde igentligen packa mina saker som jag själv ska ha med mig upp till GHS men det är så tradigt. Får bli is sista minuten i morgon bitte, som vanligt. Eller vad säger du Corinne? Hon vet verkligen att jag är en tidoptimist när det gäller sådant. Sista minuten!!


Kom på det att i morgon så kommer hovslagaren kl 08.00 till Ikaros och jag måste longera Birk mannen vid 08.00 tiden också......Catrin och Nathalie ska även köra Linn till vårdcentralen i Laholm för att ta bort några stygn tydligen....


Känner hur mängden med saker som mååste göras väller över mig haha!!

Min fördel är dock att jag kan sova i bilen upp, det kan inte Catrin!


Nu får vi ta och sova mina vänner....Natti Natti <3

www.corinnesandberg.blogg.se

Presentation

Omröstning

Fick DU några påskägg i år?
 Ja
 Nej
 Fick men hittade det inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards