Alla inlägg under mars 2009

Av Timmie Melanoz - 27 mars 2009 17:35

Rum att städa, sedan är det dags för att hoppa in i duschen eventuellt hinna göra lite pappersarbete. Vi får se vad som blir.


Man blir så himla nöjd med rena sängkläder och nystädat rum. Dessutom bra musik som sprudlar ut ur högtalarna. Puss på det säger jag.


Som sagt så ska jag laga middag ikväll. Brukar visserligen göra det men funderar fortfarande på om jag ska göra det jag hade tänkt eller något annat.  Vi får som sagt se vad som faller mig in vid spisen. Inprovisera kallas det nog.


När fortsättning följer till det andra rummet.



Solnedgång över dressyrgården.


Viss måste ändra min adress idag också. Icke glömma, gjorde jue givetvis det igår. Duschen får vänta tills senare.


Jalla jalla med snabel@


Skrivs och läses senare

Av Timmie Melanoz - 27 mars 2009 14:52

Ska snart ut och fortsätta i stallet. Var bara tvungen att kolla min mail. Ska ta och rida Chicke Trix den lilla luringen samt Chiron. Vädret har ju varit lite mysko idag må jag säga. Efter lunchen så sprang jag ut för att mocka de sista boxarna och började då hällregna. Så jag tog in min små vänner som redan har fått vara ute i hagel och de verse regn. Men så fort alla var inne och smaska på sitt hö så sprack molnen och solen lös starkare än aldrig förr. Men nu så börjar det mulna på igen.


Senare i eftermiddag så kommer Catrins mor-föräldrar ner och ska tillbringa helgen här då Harry Catrins morfar fyller år.


Ska ta och städa efter jag är klar i stallet. Ska städa det andra rummet så det är riktigt fint när praktikanten kommer på Söndag eftermiddag.


Ska laga mat ikväll tänkte jag så att jag och Catrin kan titta på Let´s Dance när hon kommer hem efter träningar i Hylte. Tänkte göra något med wok-grönsaker med lite kokosmjölk och kyckling med ris. Se ifall jag kan mixtra ihop något. Har inte allt som behövs till ungsstekta thaigrönsaker, så det får helt enkelt bli något som man har hemma.


Nu som sagt har jag kikat igenom mailen och det är dags för att rida de sista hästarna.


Happy happy //Melanoz

Av Timmie Melanoz - 27 mars 2009 08:12

USCH! Visserliigen så har all snö smält undan under natten, skett en förvandling till vattenpölar och geggamojja.



Min migrän sitter i och dessutom så har jag börjat hosta som en vet inte vad på morgonen. Skulle inte förvåna mig om jag blir förskyld IGEN i vilken ordning. Hela hösten, vintern och början av denna våren har jag varit förskyld. Aldrig varit med om så här ofta.


Kusinen ställer frågan i sin blogg om varför bloggar du? En intressant fråga ibland,jag själv bloggar för att jag tycker det är kul att skriva. Ganska så rogivande och man får en förhoppning om att andra vill läsa det man skriver. Har ingen aning om det stämmer men för mig räcker det att förhoppningen finns där. Det är alltid roligare att blogga om man får svar och kommentarer på sina inlägg.


Idag så är det som vanligt, hästar som ska jobbas och boxar som ska mockas, hästar som ska borstas. Catrin åker senare idag upp till Hylte för att ha träningar.


Men ikväll är det LET´S DANCE ska bli intressant och se vem som vinner. Dock tror jag Magnus vinner då det känns som att han har mer publik med sig.



Ja, i know. En dålig bild men kameran ville inte jobba igår.

Här är den ansiktsrengörningen som jag nämde igår från Aloevera. Den torkar intr ut huden och den lätt att applicera. Så för er som har en kännslig hud så rekomenderar jag denna starkt.


Fick bli lite sådana här god bitar igår också. Så mummsigt. Hade tänkt att kanske gjort något mer avancert men orkade inte.



Nu ska jag ta och byta om och vandra ut till stallet och hoppas på att huvudet blir bättre under dagen. Mor hade glömt att skicka ner migrän piller, så hon gjorde det igår så jag hoppas att jag får dom idag.


Ha en underbar Fredag

puss och kram

//Melanoz

Av Timmie Melanoz - 26 mars 2009 21:39

Känner att jag håller på att få migrän. Är så boring med det. Skulle ha lagt ut lite bilder men känner att jga inte orkar det just nu. Hade tänkt att krypa ner under täcket.


Dock så går dokumentären om monstret jag vad han nu heter. Som höll sin dotter fången i en källare och förgrep sig på henne. Så hemskt. Man kan omöjligt beskriva det hon känner idag med ord. En sak är nog säker och det är en otrolig lättnad över att allt är över.


Nä dags för sängen och för er som inte vet det så är på lördag, Tidningen ridsport avelsextra ute i butik. Själv fick man läsa den idag.


Natti Natti på er

Av Timmie Melanoz - 26 mars 2009 18:20

You name it. Påskfjädrar snart överallt. Det är två veckor kvar tills det är påsk! Men visst kanske är mysigt med gula höns, kycklingar och tuppar på bord och i rabatter. Snart kommer ju påskharen och skuttar förbi för att värpa ett ägg i rabatten.


Pratade med mor idag. Hon var givetvis inte hemma över påsken då hon tydligen skulle iväg ochmentalbeskriva hundar. Så ingen hemfärd där. Måste komma på något att göra för, det är den enda helgen på länge som jag kan vara ledig. Finns visserligen helgen efter. Men jag ska vara med och rida program på Chiron för Britt Hammar och det är på tisdagen och jag åker ner på söndagen. Så inget jag rekomenderar mig själv. Annars får jag väl åka och glo någonstans. Well well vi får se hur det blir.


Dagen annars idag har varit varierad. Fått ring ett par telefonsamtal också som behövde göras. Vädret har varit skönt på förmiddagen fram till eftermiddagen, blev helt grått på himeln och vinden började ta vid. Fytte rackan säger jag bara.


 

Min älskade hund. Darko´s Old Treasure

Mitt yrväder Trissan

DARKOS


Nu ska jag ta och göra lite mat för att sedan göra lite chokladbollar. Godiset är slut så man får ta det man har.


Kiss and hug

Av Timmie Melanoz - 26 mars 2009 08:01

Då har Torsdagen tagit sin början. Catrin ska iväg på sadelprovning hela dagen, kommer tydligen inte hem förens sent. Hade sista besöket 20.00


Annars idag ser ut som vanligt. Jobba hästar och ordna stallet. Ska uppdatera min hemsida lite idag MELANOZ. Ska även ta och kika igenom min kalender och göra en planering till. Även sitta och kika runt på nätet angående min plan!


Dagens Vrädelöst Vetande

Albert Einstein godkände patenthandlingarna för Toblerone 


Nu så ska jag ta och hoppa i stallkläderna för att bege mig ut till stallet.





Idag så får Nathalie Henriksson Lindvall dekorera min blogg. I vagnen på väg till Korgladan. Det roliga är att hennes förkottning blir NHL.


KRAM






Av Timmie Melanoz - 25 mars 2009 23:03

Snart är det dags att krypa ner under täcket. Fick funderingen om hur livet skulle ha varit om man inte hade behövt sömn?


Det finns en sak som är så underbart efter en hel dag ute i stallet och det har varit lite kallt i vinden och kläder i massor. Det är att ta en härlig dusch. Tänk vad man kan bli nöjd för så lite som en dusch. Man känner sig verkligen som en ny människa. När man har en nybäddad säng dessutom är  ännu bättre!


Onsdag är namnet på den dagen som just har paserat och även programmet RENT HUS. Man blir inte ens förvånad längre. Idag så slängde dom 10.000 kg sopor från en lägenhet. Trodde att det var omöjligt att ha så mycket saker. Även en konservburk (dock oöppnad) från 1990?? "Bra med minnen" sa tanten som bodde i röran. Kul med minnen, absolut men någon gräns finnde det väll? Man kan ha många saker och mycket prylar. Kan vara oerhört rörigt. Men det finns en skillnad på att ha det äckligt och smutsigt samt mycket prylar och rent. anser i alla fall jag.


Fick en ansiktstvätt av Catrin igår. En produkt från ALOEVERA. Tycker den fungerar bra. Många av deras produkter är kanon. Dessutom inte en massa konstiga tillsattser som kan förstöra hyn mer än hjälpa. Lägger ut en bild på den i morgon.


När det är dags för mig att fara hem nästa gång som eventuellt blir under påskhelgen så sak jag ta en tripp till H&M och se ifall dom har shortsen inne som jag såg på nätet. Måste bara ha ett par sådana. Stilrena och snygga. Min stil det. Inte något pösigt. Klart det kan vara skönt att ha lite mer avslappnat också, men har redan det. Behöver någos som man kan ha om man ska iväg men inte vill se för "hängig" ut. Fann även ett par byxor som jag vill ha och ett par skjortor. Säger bara HEJ VÅREN så man kan vara ute utan en massa kläder, lager på lager! Ska även se om det finns lite skjortor och pike som man kan ha i stallet och när man rider. Har fått fina kläder utav Catrin från ANKY TECHNICAL CASUALS som ska användas flitigt i vår/sommar.


Men nu som sagt är det dags för att verkställa operation sova


Vi skrivs och läses i mogron

och missa inte dagens VÄRDELÖST VETANDE.




Presentation

Omröstning

Fick DU några påskägg i år?
 Ja
 Nej
 Fick men hittade det inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards