Alla inlägg under april 2009

Av Timmie Melanoz - 30 april 2009 15:24

I varmen. Det förbereds inför rea-helgen som börjar i morgon. Efter att jag har skrivit detta inlägget så ska jag ta och rida ut Chiron och sedan bada Chicko. I morse mådde jag faktiskt inte hundra men var nere i korgladan och köpte Ramlösa så blev det bättre. Hatar känslan av att vilja kräkas, blä för det. Men den känslan är borta och kaffet är drucket och snart så ska jag ut i skogen, härligt. Lille herren ska få gå med lindor på sig idag. Han ska ha det på lördag och söndag men det var ett tag sedan han hade det!


Som sagt dags för skogen!

 

Kram

T

Av Timmie Melanoz - 30 april 2009 08:39

Måste skynda mig lite. Catrin Har sadelprovning här hemma kl 10,30 och ska rida ikaros innan dess, så jag måste snart ut till stallet för att göra honom i ordning. Har hållt på med en sak och jag vill gärna bli klar med den snart. KOmmer nog bli bra tills lut. Min vän Corinne vet nog om hon tänker efter vad det är jag gör. Men börjar komma på det nu.


Som sagt hoppas ni får en bra Torsdag så skriver jag senare under dagen!


Kram

T

Av Timmie Melanoz - 29 april 2009 23:58

Är det i morgon och då har även en trogen vän födelsedag! Måste faktiskt säga att dagen har gått relativt enkelt. Dock så var min älskade migrän med mig under dagen. Dock så lyckades jag dämpa den under dagen med hjälp av lite piller.


Som sagt i morgon är det valborg och här på Dressyrgården är det fullt upp som vanligt. Det ska förberedas för rea-helgen som är från den 1-3 Maj samt programträningen som sker under 2-3 Maj. Ska ta och ge Chicko ett litet bad i morgon, han behöver bli lite sommarfin. Om inte i morgon så blir det på fredag, då ska Chirons svans tävttas inför kursen i helgen. På fredag så ska jag knoppa Chiron så han inte blir överraskad tills lördag. Måste ändå öva lite på det till yrkesprovet för hästskötare. Har knoppat många gånger men ibland så behöver man friska upp fingertopparna. Samt att Chiron ska få känna på att vara knoppad!


Men nu så är det faktiskt dags för mig att krypa ner under täcket.


Natti Natti

Kram

T

Av Timmie Melanoz - 29 april 2009 21:19

Är det som kallar just nu. Catrin ringde och sa att hon och lilla snatt var klara! Dagen har varit trevlig för övrigt, dock varmare än igår! Då menar jag mega varmt!


Få ta och blogga lite senare Catrin håller nog på med lite mat så får ta och skynda mig lite!



Nathalie med sin kisse snisse 


Skrivs senare


Kram

T

Av Timmie Melanoz - 29 april 2009 16:32

Är det dags för snart, när Catrin är klar med kunden vill säga.

 Chrion gick bra idag, var inte alls i sin egna lilla värld idag. Men det märks att hästarna tycker det är varmt.


Jag börjar bli lite stolt över mig själv faktiskt. Har kommit på en del gällande mitt fotoprogram. Nu ska det oprdnas med bilder. Men inte fören ikväll!


Nu så ska jag och C äta lite broccolipaj och ha lite möte!


Puss och kram

T

Av Timmie Melanoz - 29 april 2009 08:23

Sitter och blir lite smått galen. Försöker förstå mig på det bildsprogramet jag har. Vil redigera lite bilder och grejja men den vill inte alls som jag vill. Kan göra massa effekter men vill kunna klistar in ytligare bilder på den bilden jag håller på med men det vill den inte kommer bara en himla massa rutor överallt!


Dagen känns som att den börjar perfelt med migrän. Man blir så glad. Idag är det åter onsdag, alltså stallmöte som jag idag inte känner för alls. Har så mycket som jag måste göra men har ingen aning om hur jag ska hinna med allt! Gud vad denna dagen blev jobbig kände jag. Det får komma en bild från igår istället.


Ingen bra bild alls. Lite svårt när Catrin kör gräsklipparen i 190, och man ska tydligen inte ta kort mot solen..... Men Nathalie och Catrin är duktiga och klipper gräset.


Nu ska jag utoch leta efter den positiva andan!


Kram

T

Av Timmie Melanoz - 28 april 2009 23:25

Att jag gör mycket här på dressyrgården är det ingen tvekan om. Att jag passar Nathalie har ingenting med hästar att göra, men jag ställer upp. Jag jobbar inte för Catrin utan med Catrin. All den hjälp jag får med ridning, träning, kontakter och erfarenhet gör att man vill ställa upp. Ge och ta kallas det på ett enkelt språk. Samtidigt jag gör all denna utveckling och hårt arbete så har jag kul. Att jobba med hästar är det roligaste jag vet och det finns inte en chans som jag har skrivit många gånger förut att jag tänker byta karriär. Det finns en del saker som man kanske ska tänka på vid framgång. Jag har fått erbjudanden från ryttare som ridit OS men har tackat nej. Den tiden med att göra i ordning, skritta fram och av hästar har jag redan gjort. Nu måste jag fokusera på min egna ridning, Att jobba i ett stort stall med inernationella tävlingsryttare så är sanningen den att dom har inte tid till att hjälpa en sådan person som mig. Givetvis tar dom de personer som betalar för deras tjänster. De elever som betalar för att jobba i deras stall går först, varför? det är säkra pengar. Vissa har råd att ta den mindre hårda vägen. Att kunna köpa sig hästar på den 7 siffriga nivån och kunna ta sig uppåt. Dom pengarna har inte jag, jag tar den långa vägen. Men Rolf Göran Bengtosn har gjort det. Jan Brink har gjort det. Dom arbetade sig uppåt från ingenting. Dom gjorde ett bar jobb och fick goda kontakter. Kontaker är en stor del i framgång. Men det är därför jag är på ett lite mindre ställe men där jag kan få 100% hjälp och stöd. En ryttare som Jan eller Minna skulle aldrig ha den tiden som Catrin har. Dom har sig själva att tänka på. Specielt en ryttare som Minna. Hon måste hela tiden leverera för att vara på topp och det gäller alla. Därför ställer jag upp för Catrin när hon behöver det. Jag vet att jag får tillbaka och det är likaså från min sida. En dag hoppas jag att allt jobb som jag lägger ner kommer ge resultat. Att jag en dag kan få bli den ryttare som  andra ser upp till och som bli omtyckt av åskådarna på de stora arenorna. Det är min dröm, om den blir sann återstår att se. Men jag är beredd på att ge allt!


Kram

T

Av Timmie Melanoz - 28 april 2009 17:46

det gånger med kopplingar=hata. Fick jag ihop den på ett annat ställe så släppte den på det ena stället och tvärtom. Väl ihop med allt så var det hål någonstans vadå kocko! Så har en del utav min dag sett ut. Chiron var pigg idag, han tryckte in knappen jag vet vet inte var övergång mellan trav-skritt eller trav-galopp heter. Men den hoppade ur efter en stunds övergångar. Ikaros och Chicko fick komma ut i sina stora hagar och mysa. Fast Ikaros var tvungen att inviga hagen med en ekorresvans och frustande samt lite stuss i traven. Chicko likaså fast han körde med viloter i skritt och trav. Chiron stod förundrande och tittade på hur dom orkade fara omkring.


Just nu sär jag lte barnvakt till Nathalie. Catrin skulle iväg på någon föreläsning eller träff om företagande som hon skulle delta i. Vilket betyder att jag är oerhört försenad med mitt arbete idag. Ska mocka i 190 när Catrin kommer hem, fylla vatten, puttsa läder, linda upp lindor sopa överallt sedan är jag klar dock så är kvällsfodringen kvar. Om jag inte sitter och är Catrins spegel när on rider så hade det kanske varit annorulnda. Idag så hjälpte jag henne med programet LA:6 som hon ska rida för Britt. Läste upp programet medans hon red så hon lärde sig vägarna och sedan satt jag och kommenterade hur det såg ut. Mycket lärorikt.


Jag har i alla fall varit nere och köpt mig en glass med Nathalie. Lilla snatt fick dock ingen glass, lite liten för det. Vi testade hennes nya paraplyvagn, en stadsvagn kan man säga eller en typ av sulky stod det på lappen. Den var ok dock ganska så svårstyrd men jag kunde inte styra en barnvagn heller tidigare. Första gången med barnvagn och inne på IKEA var inte det lättaste ska jag säga. Fytterackan. Mammor med barnvagnar ursäkta mig men många av dom är helt galna. Bara för att dom har barnvagn betyder inte det att man kan köra hursom helst och ta upp all plats som finns! Likaså G-kås i Ullared, man ska inte åka dit på helgdagar då alla tanter ska dit, rtcka och slita samt köra som om dom hade stulit kundvagnen. Då ska man tydligen visa respekt och flytta sig ur vägen men respekten tillbaka är inte lika stor. 


Nu är det som så att jag ska ta hand om lilla snattan som håller på med sin handväska, ska tydligen ha sin kisse snisse i där!


Bilder kommer senare från under dagen.

Måste också säga förlåt för att jag inte har fått upp några bilder från programträningen förra veckan, men bilderna är borta. Minneskortet i kameran har blivit kaputzki. Men så fort jag har införskaffat mig en kamera så lovar jag att jag ska bli bättre på bilder!


Kram så länge

T

Presentation

Omröstning

Fick DU några påskägg i år?
 Ja
 Nej
 Fick men hittade det inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards