Alla inlägg under maj 2009

Av Timmie Melanoz - 30 maj 2009 08:08

Idag så ska min kusin enligt min andra kusin Emelie gå på bal.Vilket väcker en del minnen. Jag själv fick inte gå på bal. Många på min skola fick inte plats då 300 intresse anmälningar hade missats. Man hade verkligen längtat efter balen. Ända sedan man var liten. Hade ordnat så fina kläder och planerat. Inget blev av. Däremot så fick jag lova att springa ut ur kyrkan med studentmössa på mitt huvud och betygen i handen och veta att det var över! Det var den mest bästa känlsan i mitt liv. Synd att den gick över så fort. Något som jag kan känne lite ånger för ibland är att jag studerade på distans under trean. Valde att jobba med hästarna och missade den bästa tiden med mina underbara vänner. Fick aldrig riktigt känna på den härliga studentkänslan sedan innan och alla mina underbara vänner som jag fick under den tiden. Man lovar att man ska hålla kontakten efter studenten också men det gör man sällan. Alla går sina egna vägar och jag gjorde det långt innan studenten. Men härliga minnen kommer denna årstiden alltid dra med sig STUDENTEN 2007.


Går dagen gick helt okej. Fick jobba på så jag han klart med allt. Catrin fick i alla fall sålt en begagnad sadel. Sedan så for vi runt med vivvelviv  (bilen) och kikade runt i Höganäs ¨på alla fina bygnader. Vi fann ett ställe där det var lyxhus efter lyxhus med lyxåk efter lyxåk. Dom verkar inte vara så berörda av den så kallade finnanskrisen. Skönt i alla fall med lite ledigt. Idag så är det föberedelser inför tävlingen i morgon. Antar att det är klockan tidigt som gäller i morgon så försöka komma i säng innan 23.00 skulle kännas skönt! Men klockan här är inte som alla andra, den springer bokstavligen iväg! Idag så skiner även solen. Både lovley och inte. Har fått solexem. Kan inte rida eller vara ute i kortarmat då blir mina armar helt röda och kliar satan. Men så länge jag har långarmat så går det bra. Men hur kul är det på en skala 1-10? Jag som skulle vilja vara brun!


Well well


Nu så är det dags för stallet


Kram

T

Av Timmie Melanoz - 29 maj 2009 08:27

Tjoho! Den lyser massa massa utanför! Blir lite smått nervös öve rmin telefon. Den typ pratar med mig. Är inte riktigt det jag är van vid men okej! Vad bjuder denna dagen på kan man fråga sig? Nathali börjar inte dagis fören 11.30 på fredag. Skönt för henne men hon var vaken när jag var inne och hämtade frukost för ett tag sedan så ingen sovmorgon för Catrin. Chiron ska i alla fall vila. Han behöver det. Han är trött så han ska få en liten paus genom att vila idag och få skogen på lördag och vila på söndag evetuellt skogen på måndag. Chicko, reds ut igår. Även om det regnade så var det så skönt. Träden är gröna samt tystnaden i skogen! lovley! Kunna låta tankarna flöda. Ska ta och dra mig ut till stallet åter igen. Under eftermiddagen kvällen så bloggar jag igen!


Ha en trevlig fredag!


Det är dags för fredagsmys

Kram

T

Av Timmie Melanoz - 28 maj 2009 23:51

Förstår hälften av min nya telefon kan jag säga. Men man lär sig väl med tiden. Håller på att ordna med mailen så jag slipper logga in för att titta om jag har fått något jag måste svara på.


Dagen har för övrigt gått bra. Blåsigt om inte annat. Inte lite heller utan BLÅÅÅÅÅSIGT. Min nya blogg har blivit försenad. Ganska så! Men hoppas på att den kommer bli klar snart och jag hoppas att den kommer att bli bra. Bättre än denna förhoppningsvis. Ni hänger väl med dit när den är klar?


I morgon så ska jag åka med till Höganäs för att prova sadel på en häst. Sedan så ska vi åka runt och ha lite turne. Lite ledigt kan man säga. På lördag blir det förberedlser för tävlingen på söndag och det kommer nog bli en tidig söndag morgon. Livet för tävlingsryttare. Men kul är det. Ännu rligare om knopparna sitter kvar och blir perfekta!! En mardröm för en hästskötare, att knopparna ploppar upp i pituetten eller liknande! Fytte rackan vad hemskt!


Vad som gäller nu är att jag ska krypa ner i sängen! Måste verkligen ta upp bättre bloggande igen!


Natti Natti


Kram

T

Av Timmie Melanoz - 28 maj 2009 08:12

För inget bloggande igår. Hade lite problem med att komma ut på nätet. Kan beror på att det blåste som satan här i skogen. Blåser ganska mycket fortfarande och regnet kom inatt. Hoppas dock att det är uppehåll under dagen. Det är redan torsdag, förstår inte vart tiden tar vägen. Fick min nya telefon igår. Kan säga att en mer avancerad telefon har jag då aldrig varit med om. Med office program och gud vet vad. Till och med tv och en GPS. Men det fungerar kanon  bra och de saker som finns på den. Inte alla men mycket behöver jag då jag svarar på mycket mail. Igår var annars en halv seg dag. Fick lite saker gjorda men kroppen kändes lite halv degig. Chiron fick bara joggas igår rund och låg i formen i lätt trav och lätt galopp så han bara mer eller mindre fick röra på sig. Antalaya skötte sig även igår. Inga problem att ha uppbunden i stallgången utan väntar snällt och myser medans jag bortsra henne. Även ridning gick bra. Var något piggare igår dock än de andra dagarna. Hon börjar nog blie starkare och orkar fortsätta lite till. Chicko. Ja, han skulle jag bara longera liten stund för att han skulle få röra på sig. Han inte göra honom innan kvällen då jag hjälpte Catrin med Nathalie. Det var blåsigt och soligt och träden svajad, löven prasslade och för Chicko så var som att bli ung på nytt. Igår var det även 9 månader sedan jag flyttade ner hit till Dressyrgården. Tiden går, den går oerhört fort. Gör den det så anser jag att man trivs. eller?


Nu så måste jag åter igen förbereda mig ut till stallet!


Kram

T

Av Timmie Melanoz - 27 maj 2009 08:02

Idag så ska jag få min nya telefon!! Kanske då kan prata i telefon uten att ha telefonen i laddaren. Kanske kunna trycka på c knappen kunna veta att man alltid kan skicka sms....


Igår blev det inget bloggande. Inte ens på morgonen. Anledning av att jag försov mig igår. Så hann helt enkelt inte blogga. Kvällen blev sen igår så jag orkade inte blogga. Britt Hammar var här igår för sista gången för denna vår men återkommer till hösten. Dagen gick fint annars igår. Var enormt varmt dock. Vi fick även poliser på besök. Såg en schäfer komma ut ur skogen och efter kom det två polis nissar och tassade ut. Tror att dom letade efter någon. Dels för att det tydligen var en hel del poliser ute på vägarna här runt om. Undrar vem som gömmer sig i skogen? Chiron skötte sog fint igår, förutom att jag inte kunde få ner honom vid bokastaven C. Han rids där uppe dagligen och har gått förbi denna bokastav 92462497 ggr men ändå så ska han icke gå där när jag sitter på. Leder jag honom är det inga problem. Men annars så kändes det hel1t okej fick lite ryttar missar. Men lyckades skrapa ihop 3 st åttor på raden i galopppprogramet.


Idag så ska jag ta och blåsa bort en del tänkte jag, är nästan storm ute. Anser inte att det bara blåser lite om träden pekar rätt åt ett håll. men så kan det vara.


Nu så måste jag förbereda mig ut till stallet.


Kram

T

Av Timmie Melanoz - 25 maj 2009 23:33

Solen har strålat och inte ens vinden har varit kall. Eftermidagen har verkligen varit så underbar. Dessutom så gick både Antalya och Chiron så bra. Antalaya fick både lördag och söndag ledigt. Hon var så trött och seg i fredags så Catrin arbetade henne endast vid hand i fredags. Det är mycket hon ska lära sig men hon gör det bra. Idag så gjorde hon övergångarna riktigt fint, lyssnade mycket bra på min sits. Hon förstod även galoppfattningarna idag. Räckte att jag bara lade vikten på inner sittben så fattade hon galopp. Duktig är hon. Chiron blir bättre och starkare för vecka. Idag så fick jag en riktigt fin känsla i galoppen. Han var lite för mycket framåt och ville gärna falla fram i galoppen. Men gjorde volter mot staketet så han bromsade av sig själv så jag kunde göra enkla tillsittningar så han kom tillbaka och det blev riktigt bra. Fin bärighet och arbetade på. Mellan hjälperna.


I morgon så kommer Britt Hammar hit för sosta gången för i vår. Men hon brukar titta förbi lite då och då. Ska rida 4 åringarnas inledande program igen. Ska bli intressant och se om vi har lyckats bättra det vi har behövt träna på. Han har varit lite svår i mellanskritten då han gärna dör lite grann. Men de senaste dagarna har den känts helt okej. Det är en del starter i morgon, den första rider klockan 11.00 och jag rider vid 16.00 Var vissa som aldrig har varit här förut eller som Catrin ens har träffat vilket är väldigt kul. Jag och Catrin ska filma oss i morgon så vi kan prata igenom ritterna under kvällen och jämföra från programträningskursen vi hade tidigare i maj.


Annars så har dagen flutit på. Var dock trött i morse men det är man väl oavsätt om man somnat tidigt eller sent? Well well jag ska i alla fall låna böckerna "Davinci koden samt Änglar och demoner av Catrin. Catrin sa att det är bra och har sett filmerna och sen läsa böckerna. Oftast så brukar det vara som så att man gör antingen det ena eller det andra. Men något jag hatar är när man har läst en kanon bra bok och sedan ser filmen, hela bilden som man har buggt upp under bokens gång kan verkligen bli helt förstörd. Så hedan efter först se filmen och sedan kanske läsa boken. Men jag ska läsa de två böckerna jag nämnde ovan. ska inte säga för mycket om skillnaderna från boken och filmen som Catrin berättade så min kära kusin ska se filmen. Har ni sett Änglar och demoner?


Nu ska jag ta och krypa ne ri min nybäddade säng det är bland det bästa som finns efter en lång dag. Ny duschad och ren bäddad säng!!  Lovley!!


Kram

T

Av Timmie Melanoz - 25 maj 2009 08:13

Dagen gick bre igår. Ikaros gick dock inte så superb inne på banan. Efter uppridning och halten så ville han inte mer. Han strejkade. Men så är det med hästar. Man som ryttare är inte själv och bestämmer. På kvällen så fick vi för oss att vi skulle på bio. Ville se "ÄNGLAR OCH DEMONER" Den gick under kvällen. Klockan 21.00  vi ringde och hörde 20.30 det tar 40 minuter till Halmstad där filmen gick. Jag lovar er, Jag och Catrin är snabba. Men igår var rekord. Hinna görklart det med mera, väl i Halmstad så kyutar vi in till bion och köper en mega poppcorn samt cola. När vi satte oss ner så började filmen. Snacka om flax. Ibland är det tur med trailer för filmen som annars kan bli irriterad på när man sitter hemma. Så snabba var vi. Jag var ute och fodrade hästarna medans Catrin ringde.Så efter fodringen så far det 190. Saken är den att vi hade väl kunnat välja att lägga oss tidigt. Men onödigt. 23.30 var filmen slut så den höll på i över två timmar. Men den var bra. Villl jag bara läsa böckerna.

Ur Ängkar och demoner.


Nu ska jag faktiskt förbereda mig ut till stallet.


Ha en trevlig Måndag


Kram

T

Av Timmie Melanoz - 24 maj 2009 05:54

Var min tanke när klockan ringde 05.00 Bara lite till! Men nej nej. Upp och hoppa med ett leende på läpparna och väcka hästarna. Både Ikaros och Chiron som står i det första stallet låg och sov sött i sin aboxar och till med tyckte att det var liute tidigt. Ikaros reste inte på sig förens det verkligen var nödvändigt så jag inte bara skojjade eller något. Men icke det gjorde jag det. Ska snart gå ut och knoppa om en stund. Måste faktiskt säga att jag var väldigt nöjd med knopparna igår. Mina knoppar om man jämför med andras så kunde Ikaros starta OS. Nästan alla SPRETADE, det är ju så fult. Eller så står dom rätt ut? Stefans, Jans och Minnas knoppar såg dock inte ut sådana. Men många många många såg helt "hej kom och hjälp mig ut" Kanske är hästarna svår knoppade vad vet jag? Vi var även på ryttarfesten igår kväll. Blev inte så sent för min del då jag skulle upp tidigt. Men det var trevligt. Lite grillning och sådant. Sonny, som äger Globus sport Hade ett litet tacktal, tackade bjöbäck för de fina och bra tävlingar som arrangeras. Och det är verkligen bra och trevliga tävlingar. Dessutom gott om utrymme! Nu är även min och Chirons första tävling bokad. Veckan efter falsterbo.Ska bli Chirons allra förstå tävling samt min första tävling på 2 hela år!! Ser fram emot det. Ska dit och bebis rida helt enkelt. Bara han fr en trevlig resa inne på banan.  För Ickisens del så blir det nog tävling även nästa helg och helgen där på. Tävlingssäsongen är igång!!


Ha en fin söndag!


Kram

T 

Presentation

Omröstning

Fick DU några påskägg i år?
 Ja
 Nej
 Fick men hittade det inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards