Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Allt och ingenting

Av Timmie Melanoz - 28 april 2009 23:25

Att jag gör mycket här på dressyrgården är det ingen tvekan om. Att jag passar Nathalie har ingenting med hästar att göra, men jag ställer upp. Jag jobbar inte för Catrin utan med Catrin. All den hjälp jag får med ridning, träning, kontakter och erfarenhet gör att man vill ställa upp. Ge och ta kallas det på ett enkelt språk. Samtidigt jag gör all denna utveckling och hårt arbete så har jag kul. Att jobba med hästar är det roligaste jag vet och det finns inte en chans som jag har skrivit många gånger förut att jag tänker byta karriär. Det finns en del saker som man kanske ska tänka på vid framgång. Jag har fått erbjudanden från ryttare som ridit OS men har tackat nej. Den tiden med att göra i ordning, skritta fram och av hästar har jag redan gjort. Nu måste jag fokusera på min egna ridning, Att jobba i ett stort stall med inernationella tävlingsryttare så är sanningen den att dom har inte tid till att hjälpa en sådan person som mig. Givetvis tar dom de personer som betalar för deras tjänster. De elever som betalar för att jobba i deras stall går först, varför? det är säkra pengar. Vissa har råd att ta den mindre hårda vägen. Att kunna köpa sig hästar på den 7 siffriga nivån och kunna ta sig uppåt. Dom pengarna har inte jag, jag tar den långa vägen. Men Rolf Göran Bengtosn har gjort det. Jan Brink har gjort det. Dom arbetade sig uppåt från ingenting. Dom gjorde ett bar jobb och fick goda kontakter. Kontaker är en stor del i framgång. Men det är därför jag är på ett lite mindre ställe men där jag kan få 100% hjälp och stöd. En ryttare som Jan eller Minna skulle aldrig ha den tiden som Catrin har. Dom har sig själva att tänka på. Specielt en ryttare som Minna. Hon måste hela tiden leverera för att vara på topp och det gäller alla. Därför ställer jag upp för Catrin när hon behöver det. Jag vet att jag får tillbaka och det är likaså från min sida. En dag hoppas jag att allt jobb som jag lägger ner kommer ge resultat. Att jag en dag kan få bli den ryttare som  andra ser upp till och som bli omtyckt av åskådarna på de stora arenorna. Det är min dröm, om den blir sann återstår att se. Men jag är beredd på att ge allt!


Kram

T

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Timmie Melanoz - 17 juni 2009 19:02

Har dagen gått idag. Härligt med tempo. Sitter nu och bloggar i hässleholm. Väntar på tåget som går 20:00. Hemresan har börjat. Ska bli skönt med lite ledig het och undertiden jag sitter här och väntar så har jag även hunnit inviga moin nya blogg! Ku...

Av Timmie Melanoz - 17 juni 2009 08:12

Idag 'är jalla jalla dag! Hästar ska ridas, boxar ska mockas, träns ska puttsas samt annat som måste göra och jag ska försöka ta mig hem. Klockan 20.00 har jag hittat en biljett men får se om jag kan boka den, den vill inte boka den tydligen så w...

Av Timmie Melanoz - 16 juni 2009 07:59

5 st var dom, kom i ett jäkla jehu. Försvann snabbt igen. Snygga var dom då inte, inte alls. Men snabba däremot. Dessutom så har dom nog inte borstart tänderna sedan jesus var barn. Knubba bebisar var där också.  Vildsvin fytterackan säger jag bara. ...

Av Timmie Melanoz - 15 juni 2009 08:31

För ännu en dag i stallet. Igår var det en riktigt härlig dag. En lugn dag kan man säga som är välbehövda ibland! Nu är det bara två dagar kvar så ska jag åka hem till östkusten, se om det böir bra väder. Har nästan fått för mig att solne har lyst me...

Av Timmie Melanoz - 14 juni 2009 12:45

Irriterar mig att jag missade minglet igår på salongupdate. Jag hade blivit en av de modellerna som skulle fått åka till milano i 3 dagari höst för att bli plåtad och arbeta för Loreal. Men tyvärr så han jag inte. Ska försöka släppa det nu, men visst...

Presentation

Omröstning

Fick DU några påskägg i år?
 Ja
 Nej
 Fick men hittade det inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards