Direktlänk till inlägg 28 april 2009

lång lång lång natt

Av Timmie Melanoz - 28 april 2009 08:35

Önskar bara att natten var lika lång som den kändes och att jag hade kunnat sova gott. Inatt har jag inte alls sovit bra, inte natten mellan söndag och måndag heller. Varför vet jag inte. Kommer alltid perioder då jag drömmer massa mardrömmar eller sover oroligt. Kanske för att jag har en del att tänka på. Dock ingenting som är jobbigt eller en massa måsten hit och dit. För en gång skull eller första gången på länge så har jag inga beskymmer alls. Men ändå så ska jag sova dåligt.


I morse var det i alla fall underbart att komma ut. Luften var så frisk och gräset grönare än innan och lika så träden. Regn kom igår och regn förll i natt. Till och med lite åska kom igår kväll men den var borta på tio minuter. Men det behövdes verkligen. Men enligt min kusin så ska temperaturen sjunka nästa vecka och regnet ska komma. Vi får väl se! Nackdelen är att man efter det får klippa gräset som attans, det lär växa upp till taknocken på huset, rena rama djungelgården i stället för dressyrgården.



Jag funderar på om jag ska släppa ut lite saker jag har på G. Men får ta och fundera på det tills i ikväll. Ska ha ett litet möte med Catrin idag. Dock inget stallmöte. Kanske på ett ungefär. Men vi ska gå igenom min ledighet och lite sådant. Det var redan 3 månader sedan jag var hemma så jag känner att jag skulle behöva vara lite ledig för att komma bort lite. Trivs jätta bra här men ibland så måste man lufta vingarna. Men vi får se om vi kommer på nåot bra. Det kommer bland annat en träningshäst på söndag. En liten 3 åring som precis har blivit inriden som bara ska hit och få rutin. Sen har vi ännu en på gång som har hört av sig. Kul kul kul.


Jag ska bli bättre på det där med kameran. Men mobilen början trallur totalt och min digitalkamera är inte super. Men som sagt fyller år på lördag och det kanske finna någon vänlig själ som tänker på mig.


Nu är det dags att traska ut till stallet. För att gör i ordning Ikaros så Catrin kan rida.


Ha en underbar tisdag


Kram

T

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Timmie Melanoz - 17 juni 2009 19:02

Har dagen gått idag. Härligt med tempo. Sitter nu och bloggar i hässleholm. Väntar på tåget som går 20:00. Hemresan har börjat. Ska bli skönt med lite ledig het och undertiden jag sitter här och väntar så har jag även hunnit inviga moin nya blogg! Ku...

Av Timmie Melanoz - 17 juni 2009 08:12

Idag 'är jalla jalla dag! Hästar ska ridas, boxar ska mockas, träns ska puttsas samt annat som måste göra och jag ska försöka ta mig hem. Klockan 20.00 har jag hittat en biljett men får se om jag kan boka den, den vill inte boka den tydligen så w...

Av Timmie Melanoz - 16 juni 2009 07:59

5 st var dom, kom i ett jäkla jehu. Försvann snabbt igen. Snygga var dom då inte, inte alls. Men snabba däremot. Dessutom så har dom nog inte borstart tänderna sedan jesus var barn. Knubba bebisar var där också.  Vildsvin fytterackan säger jag bara. ...

Av Timmie Melanoz - 15 juni 2009 08:31

För ännu en dag i stallet. Igår var det en riktigt härlig dag. En lugn dag kan man säga som är välbehövda ibland! Nu är det bara två dagar kvar så ska jag åka hem till östkusten, se om det böir bra väder. Har nästan fått för mig att solne har lyst me...

Av Timmie Melanoz - 14 juni 2009 12:45

Irriterar mig att jag missade minglet igår på salongupdate. Jag hade blivit en av de modellerna som skulle fått åka till milano i 3 dagari höst för att bli plåtad och arbeta för Loreal. Men tyvärr så han jag inte. Ska försöka släppa det nu, men visst...

Presentation

Omröstning

Fick DU några påskägg i år?
 Ja
 Nej
 Fick men hittade det inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards